lørdag den 21. februar 2015

American High School


Nu har jeg været i USA i lang tid, og en amerikansk High School er nu blevet min hverdage og det normale. Så jeg tænkte at jeg ville fortælle hvad forskellen mellem en dansk og amerikansk skole er. 

Lunch her er der et cafeteria, hvor man spiser. Man kan vælge imellem 5 forskellige steder, hvor man kan købe mad. (alt er usundt haha)
Mr. & Ms.  alle lærerne går efter deres efternavn, og hr, fru eller frøken foran. Og det gælder bare om at have styr på om de er gift eller ej. Hvis man kalder dem forkert får man det i hvertfald afvide. :-)
Homework  hver eneste dag får man lektier for. Ingen kære mor, eller hensyn bliver taget. Hvis man ikke laver lektierne, ja så komme det drastig til at påvirke din karakter. De fleste laver dem ikke, men på min skole er da altså umuligt at få et A, hvis man ikke laver lektier.  
Test, test, test & test Hver klasse bliver man testet i. Og 3 test om ugen er meget normalt. Nogle gange har man op til 4 test på en dag. 
Classroom hver lærer har deres eget rum, og hver elev har et forskelligt skema. Så i tyskklassen er der tyske plakater, og i engelsk klassen er der bøger over det hele. 
Hall pass når man forlader sin klasse for at gå på toillettet, eller bare forlade sin klasse får man et stykke papir, som gangvagter tjekker. Så man ikke forlader skolen - det er nemlig forbudt.  
School spirit  folk går meget op i skolen, og aktiviteter som skolen holder. De fleste er meget stolte af deres skole
Skolebus Helt ligesom på film. De henter dig hver eneste morgen, og efter skole også. De er helt ligesom på film. 
Locker Alle har deres eget skab med en kode til. De såkaldte "locker." Jeg elsker dem - skønt at have et sted hvor alle ens ting kan være låst inde. 

Mange knus fra Amalie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar